روش های خانگی برای کاهش درد دندان
نوشته شده توسط : نت ویر

دندان درد یکی از مشکلات ناخوشایندی است که ممکن است در طول زندگی، افراد به آن برخورد کنند. اعتنا به بهداشت دهان، از جمله استفاده از مسواک، نخ دندان، دهانشویه، تغذیه مناسب و مراجعه منظم به دندانپزشک، می ‌تواند باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان و کاهش احتمال وقوع درد دندان شود.

لازم به ذکر است که ممکن است منشا درد دندان به عوامل مختلفی نظیر عفونت ‌های گوش و گلو، سینوزیت، یا صدمات فک مرتبط باشد. به همین دلیل، توصیه می ‌شود که از هرگونه درمان خودسرانه با مسکن ‌ها و آنتی ‌بیوتیک ‌ها اجتناب کرده و در صورت نیاز، با مشاوره پزشک متخصص اقدام به درمان نمایید.

بهترین مسکن قوی دندان درد

مسکن قوی در دردهای دندانی مانند ریختن آب روی آتش است و می ‌تواند تسکین موقتی فراهم کند.

ناپروکسن

ناپروکسن به‌عنوان یک مسکن قوی برای دندان درد و التهاب دندان مورد استفاده قرار می ‌گیرد. از آنجایی که ناپروکسن جزء دسته داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی است، می‌ توان از آن برای کاهش التهاب، تورم و درد ناشی از عفونت دندان بهره ‌مند شد. تاثیر برخی از دوزهای این دارو به سرعت قابل احساس است به گونه ‌ای که از آن می توان به عنوان درمان سه سوته دندان درد یاد کرد. یکی از مزایای ناپروکسن به عنوان یک مسکن قوی، جذب موثر از طریق دستگاه گوارش است. برای تهیه این قرص، می ‌توانید بدون نیاز به نسخه پزشک از داروخانه استفاده کنید. حتما به یاد داشته باشید که ناپروکسن به صورت خوراکی مصرف می ‌شود و می‌ توانید این دارو را با نام‌ های تجاری مختلف مانند ناپریلن، ناپروسین و آناپروکس از داروخانه تهیه نمایید.

نوافن

اگر با درد شدید دندان مواجه هستید و به دنبال یک مسکن قوی برای آرام شدن دردتان می‌ گردید، نوافن به شما کمک می ‌کند تا بهبود را سریع‌ تر از دیگر قرص‌ ها تجربه نمایید. نوافن یک ترکیب منحصر به فرد از ایبوپروفن، استامینوفن و کافئین است و یک درمان سریع برای درد دندان در شب یا دردهای شدید در طول روز می‌ باشد. داروهای ترکیبی ضد درد اکثرا حاوی ایبوپروفن، استامینوفن و کافئین هستند که به عنوان مسکن قوی دندان درد شناخته می‌ شوند. این داروها معمولا به شکل کپسول با نام‌ های تجاری مختلف مانند نوافن، آسیفن، مگافن و… در بازار عرضه می‌ شوند، اما ترکیبات یکسانی دارند.

درمان فوری وخانگی  درد دندان در خانه

آیا تا به حال پیش آمده است که دچار دندان درد شوید و دسترسی به کلینیک دندانپزشکی نداشته باشید؟ در حقیقت، درمان‌ های خانگی می ‌توانند در کاهش درد شما موثر باشند اما درمان قطعی به حساب نمی آیند. اگر در پی درمان فوری درد دندان هستید، پیشنهاد می کنیم مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • سر خود را به سمت بالا بگیرید و آن را خم نکنید رو به پایین.
  • از کمپرس سرد بر روی نقطه درد استفاده کنید.
  • اگر دراز بکشید درد بیشتری را احساس می کنید، بنابراین اگر خوابتان می آید از یک بالش بلند استفاده کنید تا سرتان بالاتر از سطح بدن قرار گیرد.
  • دندان های خود را به آرامی مسواک کنید و از فشار آوردن به دندان ها خودداری کنید.
  • برای کاهش درد دندان از آب نمک استفاده کنید.

منبع: smilebright.ir





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: